Magamról

Saját fotó
Nagykáta, Pest., Hungary
MAGAMRÓL:MAGYARORSZÁGON-NAGYKÁTÁN SZÜLETTEM.ITT ÉLEK.EGY LÁNYOM , EGY FIAM ,ÉS NÉGY UNOKÁM VAN. 41 ÉVIG DOLGOZTAM,A MUNKÁMAT NAGYON SZERETTEM.JELENLEG A CSALÁD AZ ÉLETEM KÖZPONTJA.SZERETEM A VIRÁGOKAT, SOKAT KERTÉSZKEDEM-ÉS AZ UNOKÁIMMAL FOGLALKOZOM.KEVÉS SZABAD IDŐMBEN INTERNETEZEM.70 ÉVES MÚLTAM. SZERETETTEL KÖSZÖNTELEK AZ ÚJ OLDALAMON.RÉGI PPS-EK A KATT IDE KÉPEN MEGTALÁLHATÓK

Régi pps lapom itt:

2021. október 20., szerda

MARLENKA

 »HOZZÁVALÓK«

Tészta :
- 50 dkg liszt
- 3 ek kakaópor
- 20 dkg cukor
- 10 dkg méz
- 10 dkg vaj
- 2 tojás
- 2 tk szódabikarbóna
- 1 tk ételecet ( 10 % - os )
Krém :
- 3 tubus cukrozott sűrített tej ( kb 50 dkg )
- 25 dkg puha vaj vagy margarin

  • A tésztához összemelegítjük a vajat a cukorral és a mézzel, majd hozzáadjuk az ecettel elkevert szódabikarbónát. Ha a keverék langyosra hűlt simára keverjük a tojással, majd hozzászitáljuk a kakaóporral elkevert lisztet. Az egészet alaposan összegyúrjuk, majd a tésztát öt egyforma részre osztjuk.
  • A tésztagombócokat enyhén lisztezett felületen egyenként,  kb 20 * 30 cm - es nagyságúra nyújtjuk és sütőpapírral bélelt tepsiben 180 °C - on, kb 5 - 6 perc alatt egyenként megsütjük.
  • A kihűlt tésztalapokat egymásra helyezzük és a széleket körben
  • egyenesre vágjuk. A leeső tésztát egy késes aprítóval morzsásra aprítjuk.
  • A krémhez a sűrített tejet egy üvegtálba nyomjuk, majd vízgőz felé téve addig kevergetjük, amíg enyhén karamellás színt nem kap és kissé besűrűsödik. ( kb 30 - 35 perc ) A kihűlt krémet a vajjal habosra keverjük, majd betöltjük vele a lapokat úgy, hogy a tetejére is jusson. Végül megszórjuk a a tetejét tésztamorzsával és 1 - 2 napig  hűvös helyen pihentetjük.  
  • Fontos, hogy kínálás előtt hagyjuk szobahőmérsékletűre melegedni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése