Magamról

Saját fotó
Nagykáta, Pest., Hungary
MAGAMRÓL:MAGYARORSZÁGON-NAGYKÁTÁN SZÜLETTEM.ITT ÉLEK.EGY LÁNYOM , EGY FIAM ,ÉS NÉGY UNOKÁM VAN. 41 ÉVIG DOLGOZTAM,A MUNKÁMAT NAGYON SZERETTEM.JELENLEG A CSALÁD AZ ÉLETEM KÖZPONTJA.SZERETEM A VIRÁGOKAT, SOKAT KERTÉSZKEDEM-ÉS AZ UNOKÁIMMAL FOGLALKOZOM.KEVÉS SZABAD IDŐMBEN INTERNETEZEM.70 ÉVES MÚLTAM. SZERETETTEL KÖSZÖNTELEK AZ ÚJ OLDALAMON.RÉGI PPS-EK A KATT IDE KÉPEN MEGTALÁLHATÓK

Régi pps lapom itt:

2021. október 20., szerda

Huszárcsók

 10 dkg dió

1 citrom

25 dkg lágy vaj vagy margarin

15 dkg porcukor

45 dkg liszt

4 tojássárgája

1 tojásfehérje

10 dkg baracklekvár

Elkészítés:

A diót durvára összevágjuk, a citromot alaposan megmossuk, a héját lereszeljük, a levét kinyomjuk, átszűrjük.

A sütőt 180-200 fokra bekapcsoljuk. A vajat habosra keverjük a porcukorral, majd hozzáadjuk a citrom héját és levét, egyenként hozzáadjuk a sárgáját, majd több részletben beledolgozzuk a lisztet (lehet, hogy egy kicsivel több kell hozzá, mint ez előírt; jól formázhatónak kell lenni a tésztának).

Diónyi adagokat szaggatunk ki belőle, kézzel golyóvá formáljuk, majd a kissé felvert fehérjébe, majd dióba forgatjuk (elég csak a tetejét).

Tepsibe rakjuk (nem túl közel egymáshoz), és ujjheggyel lyukat fúrunk a közepébe. Az előmelegített sütőbe tesszük és kb. 15- 20 percig sütjük, szép világos színűre.

Kivesszük a sütőből, majd azon melegében a kis kráterekbe pikáns, savanykás lekvárt teszünk. Fémdobozban tárolhatjuk, de mindegyik emeletre tegyünk sütőpapírt, hogy a golyók ne ragadjanak össze.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése