Magamról

Saját fotó
Nagykáta, Pest., Hungary
MAGAMRÓL:MAGYARORSZÁGON-NAGYKÁTÁN SZÜLETTEM.ITT ÉLEK.EGY LÁNYOM , EGY FIAM ,ÉS NÉGY UNOKÁM VAN. 41 ÉVIG DOLGOZTAM,A MUNKÁMAT NAGYON SZERETTEM.JELENLEG A CSALÁD AZ ÉLETEM KÖZPONTJA.SZERETEM A VIRÁGOKAT, SOKAT KERTÉSZKEDEM-ÉS AZ UNOKÁIMMAL FOGLALKOZOM.KEVÉS SZABAD IDŐMBEN INTERNETEZEM.70 ÉVES MÚLTAM. SZERETETTEL KÖSZÖNTELEK AZ ÚJ OLDALAMON.RÉGI PPS-EK A KATT IDE KÉPEN MEGTALÁLHATÓK

Régi pps lapom itt:

2021. október 20., szerda

ALAPTÉSZTA APRÓSÜTEMÉNYEKHEZ

 Hozzávalók:

40 dkg finomliszt
fél csomag sütőpor (6 g)
15 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
 15 dkg porcukor
4 tojás sárgája
2 dl tejföl


Elkészítés:
  1. A lisztet összekeverjük a sütőporral és porcukorral, elmorzsoljuk benne a vajat, hozzáadjuk a tojások sárgáját, végül a tejföllel összegyúrjuk.
  2. Kellemes tapintású, könnyen nyújtható, nem ragacsos tésztát kell kapnunk. Ha picit ragad, akkor adjunk még hozzá kicsi lisztet, vagy ha keménynek érezzük, adjunk még hozzá pici tejfölt. 
  3. Tetszés és ízlés szerint nyújthatjuk, szaggathatjuk, vagy kiflikké formázzuk, tekerjük... lekvárral, diós-, kókuszos- vagy mákos töltelékkel tölthetjük. Sokféle formájú és ízesítésű aprósütit készíthetünk ebből a tésztából. 
Tipp: Az alsó képen látható aprósüteményekhez a tésztát 4-5 mm vastagra nyújtottam, kiszaggattam, sütőpapíros tepsiben előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben 7-8 percig sütöttem. (Világos maradjon a tészta!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése