Magamról

Saját fotó
Nagykáta, Pest., Hungary
MAGAMRÓL:MAGYARORSZÁGON-NAGYKÁTÁN SZÜLETTEM.ITT ÉLEK.EGY LÁNYOM , EGY FIAM ,ÉS NÉGY UNOKÁM VAN. 41 ÉVIG DOLGOZTAM,A MUNKÁMAT NAGYON SZERETTEM.JELENLEG A CSALÁD AZ ÉLETEM KÖZPONTJA.SZERETEM A VIRÁGOKAT, SOKAT KERTÉSZKEDEM-ÉS AZ UNOKÁIMMAL FOGLALKOZOM.KEVÉS SZABAD IDŐMBEN INTERNETEZEM.70 ÉVES MÚLTAM. SZERETETTEL KÖSZÖNTELEK AZ ÚJ OLDALAMON.RÉGI PPS-EK A KATT IDE KÉPEN MEGTALÁLHATÓK

Régi pps lapom itt:

2021. október 20., szerda

linzer receptje

 Hozzávalók:

30 dkg liszt, 20 dkg vaj vagy margarin, 10 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 tojássárgája, csipet só, 1 teáskanál sütőpor; az összeragasztáshoz: lekvár

Elkészítés:

A sütőport a lisztbe keverjük, majd belemorzsoljuk a vajat. A tojássárgáját elkeverjük a vaníliás cukorral, majd a lisztes-vajas keverékhez adjuk. Addig gyúrjuk, amíg le nem válik a kezünkről (ekkor lesz jól kidolgozott a tészta).

Folpackba csomagolva a hűtőbe tesszük, hogy egy órát pihenjen a tészta (ez nagyon fontos!), majd lisztezett deszkán kinyújtjuk – kb. 3-4 mm vastagra

180 fokra előmelegített sütőbe tesszük és kb. 15 perc alatt megsütjük. Vigyázni kell vele, nehogy túlsüssük, mert akkor omlós helyett kőkemény lesz. (A sütő teljesítményétől függ a sütési idő, de az sem mindegy, milyen vastagra nyújtottuk ki a tésztát.)

Amikor kihűlt, két-két darabonként tetszés szerinti lekvárral összeragasztjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése