Magamról

Saját fotó
Nagykáta, Pest., Hungary
MAGAMRÓL:MAGYARORSZÁGON-NAGYKÁTÁN SZÜLETTEM.ITT ÉLEK.EGY LÁNYOM , EGY FIAM ,ÉS NÉGY UNOKÁM VAN. 41 ÉVIG DOLGOZTAM,A MUNKÁMAT NAGYON SZERETTEM.JELENLEG A CSALÁD AZ ÉLETEM KÖZPONTJA.SZERETEM A VIRÁGOKAT, SOKAT KERTÉSZKEDEM-ÉS AZ UNOKÁIMMAL FOGLALKOZOM.KEVÉS SZABAD IDŐMBEN INTERNETEZEM.70 ÉVES MÚLTAM. SZERETETTEL KÖSZÖNTELEK AZ ÚJ OLDALAMON.RÉGI PPS-EK A KATT IDE KÉPEN MEGTALÁLHATÓK

Régi pps lapom itt:

2020. november 8., vasárnap

FOKHAGYMÁS TEJSZÍNES-CUKKINIS SPAGETT

 Hozzávalók:

4 személyre
35 dkg spagetti
1 közepes cukkini
2 dl tejszín (nálam most tejföl)
3 evőkanál olívaolaj (vagy napraforgóolaj)
20 dkg bacon (nálam most sonka)
4 nagyobb gerezd fokhagyma
 6 dkg reszelt parmezán vagy esetleg más kemény sajt
(nálam most kézműves kemény sajt)
1 db tojássárgája
só ízlés szerint
őrölt bors ízlés szerint
egy kis csokor petrezselyemzöld (elhagyható)

Elkészítés:
  1. Egy fazékba felteszünk főni vizet egy csipet sóval és megfőzzük a tésztát (forrástól számítva kb. 7-8 percig főzzük).
  2. A bacont vagy a sonkát hosszú, vékony csíkokra vágjuk, a megmosott/meghámozott cukkinit nagy lyukú reszelőn lereszeljük, a megtisztított fokhagymát apróra vágjuk.
  3. Egy nagy serpenyőben felforrósítjuk az olajat, majd megpirítjuk a sonkát vagy a bacont. Hozzáadjuk a cukkinit, kis ideig együtt pároljuk közepes lángon, majd hozzáadjuk a fokhagymát is és ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. Néha-néha megkavargatjuk.
  4. Amíg a sonka és cukkini együtt párolódik, addig egy kis tálkában összekeverjük a tejszínt (vagy tejfölt) a tojássárgájával, reszelt sajttal és pici sóval, borssal.
  5. A megfőtt/leszűrt tésztát összekeverjük a sonkás-cukkinis-fokhagymás "cuccal", majd hozzáadjuk a tejszínes-tojásos-sajtos szószt is és alacsony lángon 1-2 percig, kevergetve összefőzzük. 
  6. Tálaláskor hintsünk rá kis reszelt sajtot és apróra vágott petrezselyemzöldet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése