Magamról

Saját fotó
Nagykáta, Pest., Hungary
MAGAMRÓL:MAGYARORSZÁGON-NAGYKÁTÁN SZÜLETTEM.ITT ÉLEK.EGY LÁNYOM , EGY FIAM ,ÉS NÉGY UNOKÁM VAN. 41 ÉVIG DOLGOZTAM,A MUNKÁMAT NAGYON SZERETTEM.JELENLEG A CSALÁD AZ ÉLETEM KÖZPONTJA.SZERETEM A VIRÁGOKAT, SOKAT KERTÉSZKEDEM-ÉS AZ UNOKÁIMMAL FOGLALKOZOM.KEVÉS SZABAD IDŐMBEN INTERNETEZEM.70 ÉVES MÚLTAM. SZERETETTEL KÖSZÖNTELEK AZ ÚJ OLDALAMON.RÉGI PPS-EK A KATT IDE KÉPEN MEGTALÁLHATÓK

Régi pps lapom itt:

2021. október 20., szerda

Túrós batyu -

 Hozzávalók:

kb. 15 darab nagyobb batyuhoz
3 dl langyos tej
2,5 dkg friss élesztő
3 csapott evőkanál kristálycukor
50 dkg finomliszt
8 dkg szoba-hőmérsékletű vaj (esetleg margarin)
1 csipet só
1 citrom reszelt héja (bio vagy kezeletlen)
1 tojássárgája

A töltelékhez:
50 dkg tehéntúró
1 evőkanál búzadara
1 csomag vaníliás cukor
2-3 evőkanál kristálycukor - ízléstől függően
2 tojásfehérje

A tetejére:
1 tojássárgája
1 teáskanál tej vagy víz
Elkészítés:
  1. A langyos tejben elkeverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és felfuttatjuk (kb. 10 perc).   
  2. A lisztben elkeverjük a sót, a reszelt citrom héját, elmorzsoljuk benne a vajat, majd hozzáadjuk a tojássárgát, végül bedagasztjuk a tésztát a felfuttatott élesztővel. (Jó lágy, kellemes tapintású, nem ragacsos tésztát kell kapnunk - ha egy icipicit ragad, az nem baj.) Letakarva 30 percig kelesztjük.
  3. A túrót összekeverjük a cukrokkal, búzadarával. Felverjük a tojások fehérjét kemény habbá, majd óvatosan beleforgatjuk a túróba. 
  4. A tésztát kinyújtjuk kb. 6-7 mm vastag téglalap alakúra és kb. 10x10 cm-es téglalapokra felvágjuk. Mindegyik közepére teszünk a túrós töltelékből, a négy sarkait összefogjuk/összecsípjük. 
  5. Kivajazott/lisztezett tepsibe tesszük őket és 10-15 percig kelesztjük. Majd a tetejüket lekenjük a tojássárgája+tej keverékével.
  6. Előmelegített 165 fokos légkeveréses sütőben kb. 25-30 percig sütjük. (Hagyományos sütőben 180 fokon 25-30 perci

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése