Magamról

Saját fotó
Nagykáta, Pest., Hungary
MAGAMRÓL:MAGYARORSZÁGON-NAGYKÁTÁN SZÜLETTEM.ITT ÉLEK.EGY LÁNYOM , EGY FIAM ,ÉS NÉGY UNOKÁM VAN. 41 ÉVIG DOLGOZTAM,A MUNKÁMAT NAGYON SZERETTEM.JELENLEG A CSALÁD AZ ÉLETEM KÖZPONTJA.SZERETEM A VIRÁGOKAT, SOKAT KERTÉSZKEDEM-ÉS AZ UNOKÁIMMAL FOGLALKOZOM.KEVÉS SZABAD IDŐMBEN INTERNETEZEM.70 ÉVES MÚLTAM. SZERETETTEL KÖSZÖNTELEK AZ ÚJ OLDALAMON.RÉGI PPS-EK A KATT IDE KÉPEN MEGTALÁLHATÓK

Régi pps lapom itt:

2021. október 20., szerda

Csöröge

 Hozzávalók: 25 dkg liszt, 5 dkg vaj, 3 dkg porcukor, 2 tojás sárgája, 1,5 dl tejföl, csipetnyi só, 1 kávéskanál szódabikarbóna, fél citrom reszelt héja, 1 teáskanál citromlé; a sütéshez: 4 dl olaj; a tálaláshoz: 10 dkg porcukor



Elkészítése: A lisztet átszitáljuk és elmorzsoljuk benne a puha vajat. Hozzáadjuk a csipet sót, a citrom reszelt héját és a citromlével eloltott szódabikarbónát. A tojássárgát elkavarjuk a cukorral és a tejföllel, belekavarjuk a lisztbe és jól összedolgozzuk, míg puha tésztát kapunk. Fél óráig  hűtőben pihentetjük. A tésztát 3 mm vastagságúra kinyújtjuk, derelyevágóval 4-5 cm-es csíkokra vágjuk  majd ezeket ferdén is átvágjuk, hogy rombuszokat kapjunk. Mindegyik rombusz közepét hosszanti irányban bevágjuk és egyik végét a lyukon áthúzzuk. Az olajat felforrósítjuk és a csörögéket aranybarnára sütjük benne. Ha langyosra hűltek, porcukorral megszórva tálaljuk.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése