Magamról

Saját fotó
Nagykáta, Pest., Hungary
MAGAMRÓL:MAGYARORSZÁGON-NAGYKÁTÁN SZÜLETTEM.ITT ÉLEK.EGY LÁNYOM , EGY FIAM ,ÉS NÉGY UNOKÁM VAN. 41 ÉVIG DOLGOZTAM,A MUNKÁMAT NAGYON SZERETTEM.JELENLEG A CSALÁD AZ ÉLETEM KÖZPONTJA.SZERETEM A VIRÁGOKAT, SOKAT KERTÉSZKEDEM-ÉS AZ UNOKÁIMMAL FOGLALKOZOM.KEVÉS SZABAD IDŐMBEN INTERNETEZEM.70 ÉVES MÚLTAM. SZERETETTEL KÖSZÖNTELEK AZ ÚJ OLDALAMON.RÉGI PPS-EK A KATT IDE KÉPEN MEGTALÁLHATÓK

Régi pps lapom itt:

2020. november 8., vasárnap

GOMBÁS-HÚSOS TEKERCSEK

 50 dkg darált marhahús

1 fej összevágott vöröshagyma
1 kis doboz paradicsompüré
2 evőkanál friss, összevágott rozmaring
1 evőkanál olaj
3 dkg vaj
ízlés szerint 
A kenéshez:
igény szerint tej
A töltelékhez:
17 dkg összevágott gomba
2 gerezd zúzott fokhagyma
másfél dl tejszín
¾ dl konyak
6 dkg vaj
½ db reszelt zellergumó

Elkészítés:

1. A sütőt jó forróra (210 °C-ra) bemelegítjük. Egy tepsit kizsírozunk. A darált húst a paradicsompürével, a hagymával és a rozmaringgal összedolgozzuk, kissé megsózzuk. 4 részre osztva mindegyiket vizes kézzel 12 cm hosszú rúddá sodorjuk.

2. Az olajat a vajjal teflonserpenyőben megforrósítjuk, és a hengereket körös-körül 4 perc alatt erős lángon sütjük. Majd a lángot mérsékelve, még 5 percig sütjük, néha megfordítjuk. Papírtörülközőn leitatjuk.

3. A töltelékhez a vajat megforrósítjuk, és a zellert, a gombát meg a fokhagymát takaréklángon, kevergetve, 2 percig pároljuk. A konyakot és a tejszínt beleöntjük, még 2 percig pároljuk, amíg kissé be nem sűrűsödik.

4. A tésztát négy darabba vágjuk, liszttel meghintett deszkán 25 x 15 cm-es négyszögletű lapokká nyújtjuk. A tölteléket a közepére terítjük, a kisült húsrudakat ráfektetjük. Az üresen maradt tésztát tejjel megkenjük, és szorosan a húsra tekerjük. A tepsire fektetjük, nem túl közel egymáshoz, tejjel megkenjük, és a sütőben 30 perc alatt szép pirosra sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése