Magamról

Saját fotó
Nagykáta, Pest., Hungary
MAGAMRÓL:MAGYARORSZÁGON-NAGYKÁTÁN SZÜLETTEM.ITT ÉLEK.EGY LÁNYOM , EGY FIAM ,ÉS NÉGY UNOKÁM VAN. 41 ÉVIG DOLGOZTAM,A MUNKÁMAT NAGYON SZERETTEM.JELENLEG A CSALÁD AZ ÉLETEM KÖZPONTJA.SZERETEM A VIRÁGOKAT, SOKAT KERTÉSZKEDEM-ÉS AZ UNOKÁIMMAL FOGLALKOZOM.KEVÉS SZABAD IDŐMBEN INTERNETEZEM.70 ÉVES MÚLTAM. SZERETETTEL KÖSZÖNTELEK AZ ÚJ OLDALAMON.RÉGI PPS-EK A KATT IDE KÉPEN MEGTALÁLHATÓK

Régi pps lapom itt:

2019. január 1., kedd

A legfinomabb házi kenyér receptje

Hozzávalók:
  • 1 kg fehér liszt vagy lisztkeverék (300 gr teljes kiőrlésű liszt + 700gr fehér liszt);
  • 15-20gr friss élesztő;
  • 1 kanál durva só;
  • 1 kanál cukor;
  • 2 kanál olívaolaj – vagy napraforgóolaj;
  • 500-600 ml langyos víz;
Elkészítési javaslat:
A lisztet átszitáljuk egy nagy edénybe, közepébe egy kis mélyedést készítünk, és beletesszük az élesztőt, a cukrot, a sót és egy kis langyos vízzel elkeverjük. Hagyjuk egy kis ideig, hogy az élesztő fusson fel, majd a maradék langyos víz, és az olaj hozzáadásával elkezdjük gyúrni a tésztát.
Minél többet gyúrjuk, annál levegősebb lesz majd a kenyerünk. Ha végeztünk, letakarjuk egy konyharuhával, és 35-40 percig kelesztjük. Addig előkészítjük a kenyérformát, kibéleljük sütőpapírral és a sütőt előmelegítjük

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése